مجله اینترنتی جهانتاب
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
مجله اینترنتی جهانتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

نقطه سر به سر به چه معناست؟

تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

نقطه سر به سر به چه معناست؟

نقطه سر به سر یا Break Even Point (BEP) در اقتصاد و حسابداری به نقطه‌ای گفته می‌شود که در آن هزینه‌های کلی و درآمد کلی با هم برابر می‌شوند و بنابراین کسب و کار در این نقطه نه سودی کسب می‌کند و نه زیانی. به عبارت دیگر، نقطه سر به سر نشان دهنده حداقل میزان فروش است که باید انجام شود تا کسب و کار به صفر برسد. در نقطه سر به سر، تمامی هزینه‌ها پوشش داده شده‌اند و میزان سود برابر صفر است. پس از این نقطه، با افزایش فروش، سود نیز افزایش می‌یابد.

روش‌های مختلفی برای محاسبه نقطه سر به سر وجود دارد، از جمله روش رسم نمودار، روش حاشیه سود و روش تحلیلی از طریق فرمول. در روش رسم نمودار، هزینه‌ها و درآمدها در دو محور مختصات رسم می‌شوند و نقطه تلاقی دو خط مربوط به هزینه‌ها و درآمدها، نقطه سر به سر است. در روش حاشیه سود، میزان سود یا زیان در هر واحد فروش محاس به دست می‌آید و با توجه به هزینه‌های ثابت، نقطه سر به سر محاسبه می‌شود. در روش تحلیلی، با استفاده از فرمول، نقطه سر به سر محاسبه می‌شود. فرمول نقطه سر به سر برابر با تقسیم هزینه‌های ثابت بر تفاضل بین قیمت و هزینه متغیر در هر واحد فروش است.

نقطه سر به سر در صنعت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله در صنعت تولید، خدمات، بازرگانی و … با محاسبه نقطه سر به سر، کسب و کار می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش داشته باشد. همچنین، با محاسبه نقطه سر به سر، کسب و کار می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا باید تولید را افزایش دهد یا کاهش دهد، قیمت محصول را افزایش دهد یا کاهش دهد و یا به دنبال راهکارهای دیگری برای بهبود عملکرد کسب و کار باشد.

برچسب ها: انواع نقطه سر به سرفرمول نقطه سر به سرکاربرد نقطه سر به سرمحاسبه آنلاین نقطه سر به سرنقطه سر به سر به انگلیسینقطه سر به سر فروشنقطه سر به سر مالی چیست

مرتبط نوشته ها

مزایا-و-معایب-تبلیغات-محیطی-چیست؟
دیجیتال مارکتینگ

مزایا و معایب تبلیغات محیطی چیست؟

لید-چیست؟-تعریف-سرنخ-یا-Lead-(مشتری-راغب)-در-بازاریابی
دیجیتال مارکتینگ

لید چیست؟ تعریف سرنخ یا Lead (مشتری راغب) در بازاریابی

چرا-یک-برنامه-تبلیغاتی-شکست-می-خورد؟
دیجیتال مارکتینگ

چرا یک برنامه تبلیغاتی شکست می خورد؟

تبلیغات-بیرون-از-خانه-چیست-و-انواع-آن-کدام-است؟
دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات بیرون از خانه چیست و انواع آن کدام است؟

انواع-رسانه-های-تبلیغاتی
دیجیتال مارکتینگ

انواع رسانه های تبلیغاتی

نوشته‌ی بعدی
نمودار-چوب‌-هاکی-چیست؟

نمودار چوب‌ هاکی چیست؟

نوآوری-به-چه-معناست؟

نوآوری به چه معناست؟

هزینه-جذب-مشتری-به-چه-معناست؟

هزینه جذب مشتری به چه معناست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

jahantab

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی جهانتاب متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.