نکته طلایی از زبان پدر مدیریت مدرن
پیتر دراکر، پدر مدیریت مدرن، شش نکته طلایی در مدیریت کسب و کار را مطرح کرده است که در بسیاری از منابع به آنها اشاره شده است. این نکات عبارتند از:
تمرکز: تمرکز بر کارهای ضروری و معنادار، حذف کارهای غیرضروری و جذاب، و کوتاه کردن فهرست کارها به شما کمک میکند تا به کارهای مهمتر و با ارزشتر بپردازید.
اولویت بندی معکوس: تصمیم بگیرید که چه کاری را انجام ندهید، به جای اینکه تصمیم بگیرید که چه کاری را باید انجام دهید. این روش به شما کمک میکند تا به کارهایی که بیشترین تاثیر را بر کسب و کارتان دارند، بپردازید.
بهره وری: برای داشتن بازده کاری بالا، باید به طور مستمر و همیشگی رفتارهای کارآمد را تبدیل به عادت کرد. این بدان معناست که برای کارآمد بودن لازم نیست کارهای بزرگ انجام دهید، بلکه باید کارهای کوچک ا ما صحیح روزمره را به طور منظم تکرار کنید.
به دنبال تعالی باشید: برای بزرگ شدن باید اعتماد به نفس داشته باشید و باور کنید که جهان واقعا به شما و قدرت شما نیاز دارد. اگر به توانایی های خود باور نداشته باشید، نمیتوانید با اطمینان تصمیم بگیرید و با شجاعت اقدام کنید.
زیاد تصمیم نگیرید: مدیری که تصمیمات زیادی میگیرد هم تنبل است و هم ناکارآمد. برای مدیریت کارها باید تصمیمات درست و مهم را بگیرید و به دیگران برای حل مشکلات و مسائل واگذار کنید.
زمان خود را مدیریت کنید: مهمترین چیزی که شما مدیریت میکنید، نه افراد هستند و نه بودجه، بلکه زمان است. طرز استفاده شما از زمان تان میزان بهره وری شما را تعیین میکند.
این نکات طلایی از پدر مدیریت مدرن، پیتر دراکر، میتواند به مدیران و کارآفرینان کمک کند تا به بهترین شکل ممکن کسب و کار خود را مدیریت کنند و بازدهی بیشتری داشته باشند.