مجله اینترنتی جهانتاب
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
مجله اینترنتی جهانتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

معرفی شاخص های کلان اقتصادی: شاخص حرص و ترس (VIX و FGI)

تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

معرفی شاخص های کلان اقتصادی: شاخص حرص و ترس (VIX و FGI)

شاخص های کلان اقتصادی، از جمله شاخص حرص و ترس (VIX) و شاخص ترس و گرسنگی (FGI)، ابزارهای مهمی هستند که برای اندازه گیری و پیش بینی رفتار مشتریان و سرمایه گذاران در بازارهای مالی استفاده می شوند. این شاخص ها بر اساس نظریه های رفتاری و روانشناختی تحلیلی توسعه یافته اند و به عنوان یک سنجه مهم در ارزیابی وضعیت بازار و تجزیه و تحلیل خطر و عدم قطعیت در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرند.

شاخص حرص و ترس (VIX) یکی از مهمترین شاخص های کلان اقتصادی است که توسط شرکت سی بی ای (CBOE) در سال ۱۹۹۳ معرفی شد. این شاخص بر پایه قیمت گذاری گزینه های معاملاتی بر روی شاخص بازار سهام ستوکس ۵۰۰ (S&P 500) محاسبه می شود. وجود این شاخص به ما امکان می دهد تا نگرانی ها و ترس های سرمایه گذاران را در بازارهای مالی تحلیل کنیم. همچنین، این شاخص به عنوان یک معیار از خطر و عدم قطعیت در بازار مالی مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش شاخص VIX نشان دهنده افزایش ترس و نگرانی در بازار مالی است.

شاخص ترس و گرسنگی (FGI) نیز یکی دیگر از شاخص های کلان اقتصادی است که توسط شرکت بلومبرگ معرفی شده است. این شاخص بر اساس تحلیل توییتر و رسانه های اجتماعی دیگر از جمله فیسبوک، توییتر، یوتیوب و وبلاگ ها، برای اندازه گیری تغییرات در تفکر عمومی و احساسات جمعی استفاده می شود. افزایش شاخص FGI نشان دهنده افزایش ترس و نگرانی عمومی درباره بازار مالی است.

استفاده از این شاخص ها در تجزیه و تحلیل بازارهای مالی می تواند به سرمایه گذاران و تحلیل گران کمک کند تا رفتار مشتریان و سرمایه گذاران را بهتر درک کنند و در نتیجه، تصمیمات سرمایه گذاری بهتری بگیرند. همچنین، این شاخص ها به عنوان یک معیار مهم برای اندازه گیری وضعیت بازار و تجزیه و تحلیل خطر و عدم قطعیت در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرند.

در نتیجه، شاخص حرص و ترس (VIX) و شاخص ترس و گرسنگی (FGI) ابزارهای مهمی هستند که به سرمایه گذاران و تحلیل گران کمک می کنند تا رفتار مشتریان و سرمایه گذاران را در بازارهای مالی بهتر درک کنند و در نتیجه، تصمیمات سرمایه گذاری بهتری بگیرند. استفاده از این شاخص ها در تجزیه و تحلیل بازارهای مالی نیاز به دقت و تجربه دارد و باید با سایر شاخص ها و ابزارهای مالی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

مرتبط نوشته ها

یادگیری-کنترل-مدیریتی-برای-چه-کسانی-لازم-است؟
مدیریت و کارآفرینی

یادگیری کنترل مدیریتی برای چه کسانی لازم است؟

تفاوت-کنترل-و-نظارت-و-پایش-در-سازمان-چیست؟
مدیریت و کارآفرینی

تفاوت کنترل و نظارت و پایش در سازمان چیست؟

تفاوت-مفهوم-کنترل-در-مدیریت-با-کنترل-در-گفتگوهای-روزمره
مدیریت و کارآفرینی

تفاوت مفهوم کنترل در مدیریت با کنترل در گفتگوهای روزمره

کجا-به-برنامه-ریزی-نیاز-دارم-و-کجا-به-بودجه-ریزی؟
مدیریت و کارآفرینی

کجا به برنامه ریزی نیاز دارم و کجا به بودجه ریزی؟

تعریف-بودجه-ریزی-چیست؟
مدیریت و کارآفرینی

تعریف بودجه ریزی چیست؟

نوشته‌ی بعدی
تولید-ناخالص-داخلی-(GDP)-و-درآمد-سرانه-(شاخصهای-کلان-اقتصادی)

تولید ناخالص داخلی (GDP) و درآمد سرانه (شاخصهای کلان اقتصادی)

شاخص-ESG---سنجش-اخلاق-کسب-و-کار-و-مدیریت-مسئولانه

شاخص ESG | سنجش اخلاق کسب و کار و مدیریت مسئولانه

شاخص-جینی-چیست؟-آشنایی-با-منحنی-لورنز-و-نحوه-محاسبه-ضریب-جینی

شاخص جینی چیست؟ آشنایی با منحنی لورنز و نحوه محاسبه ضریب جینی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

jahantab

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی جهانتاب متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.